Lite svensk stämning!

Halloj!
Idag skulle barnen ha gått på sin hip hop dans som är varje dag denna vecka, men jag mådde inte bra, så det blev tyvärr inget. De fick kolla på film och tv ett tag medan jag funderade på vad vi skulle göra :P
Vi spelade lite spel. De åkte inlines och cyklade och till lunch gjorde vi svenska pannkakor! 
Det blev mycket lyckad, men en sak som jag saknar här är sylt!! Vad är pannkakor utan sylt liksom?? Särskilt dem hemgjorda blåbärs- eller drottningsylten är bäst! 
Efter lunchen lekte vi mer, olika spel, basket och pingis! Sedan fick barnen för sig att de skulle leka med vatten, ris och kryddor och göra "middag" till sina föräldrar när de kom hem haha! :)
 
Nu ska vi snart äta middag, imorgon är jag ledig, men på kvällen ska föräldrarna bort så jag ska vara barnvakt och min kile joinar oss och vi ska göra en köttbullar med potatismos, sylt och brunsås till middag, kan det bli mer svenskt än så?? :D

Ha det bra så länge! 
A bientôt
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, tycker du verkar ha det trevligt! Undrar bara vad ni hade till pannkakorna istället för sylt? xD

2012-08-18 @ 12:33:29
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: Elin

SV: Haha ja du.. hittade lite grädde och tog typ marmelad istället för sylt! Funkade men var inte alls lika gott som riktiga svensksvenska pannkakor :D

2012-08-23 @ 21:16:58
URL: http://aupairgeneve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0