Inte långt kvar!

Hej allihopa!
Om exakt 4 veckor och 3 dagar flyttar jag till Schweiz. Känns så overkliget!
Jag ser fram emot det otroligt mycket, men det kommer samtidigt bli jobbigt att säga hej då till alla kompisar och släkt här i Sverige. Men det känns skönt och veta att jag ska fira jul i Sverige i alla fall :)
Även om jag är ledig nu så känner jag mig stressad inför resan. Det är mycket som ska fixas och stämma. Jag ska köra upp ungefär två veckor innan jag åker och jag måste packa. Hur sjutton packar man för ett år?!? Borde skriva en packlista på det viktigaste, alla kläder tar man väl med sig i alla fall.
Jag ser verkligen fram emot livet i Geneve och det ska bli så kul att få lära sig ett nytt språk, träffa nya människor och helt enkelt leva i en ny miljö.
På tal om körkort, så gjorde jag risktvåan härom veckan. Jag var väldigt nervös, det var säkert alla men jag måste ha varit värst :D Att jag inte visste vad vi exakt skulle göra, gjorde mig mest nervös. Sen finns det alltid en viss rädsla för att man av någon anledning skulle få avbryta kursen för att utbildaren säger det. Och jag, som var SÅ nervös och spänd inför detta, kan säga att det är verkligen inget att vara nervös inför. Det var faktiskt sjukt kul!
Man delade bil med en person, men när man utförde uppgifterna körde man själv, vilket var en underbar känsla. Det var nästan som att man hade fått körkort redan! Man hade en walkie-talkie per bil, där man fick instruktioner om vad man skulle göra. Vi fick testa att tvärbromsa på torrt och halt underlag i olika hastigheter. Ena gången över 70 km/h och andra gången under 70 km/h. Man fick välja hastigheterna helt själv. Den gången man skulle köra under 70 km/h skulle jag kunna köra i 30 km/h och den gången över 70 km/h skulle jag kunna köra 72 km/h.
Det som kändes så skönt med denna kurs var att man t.ex. inte behövde ha vana av att köra på halt underlag (det hade inte jag), utan det handlar bara om upplevelse och förståelse. Man lär sg väldigt mycket och får mycket respekt och förståelse för hur olika väglag kan påverka bilens beteende.
Nej, nu ska jag nog fortsätta att plugga teorin inför körprovet som närmar sig!
Ha det bra så länge :)


Kommentarer
Postat av: FATIMA

Jag ska åka till Rom i September som Au pair! Är detta din första gång?

2012-07-05 @ 20:18:07
Postat av: Anonym

Svar: Ja det är det! :) ska bli så sjukt kul att byta miljö och leva på ett annat sätt. Har du hittat en familj?

2012-07-11 @ 18:32:32
Postat av: Julia Lindström

Låter toppenbra alltihopa! Känner igen mig mycket eftersom jag är i samma förberedelsefas som du och ska lämna landet i slutet av sommaren, dock styr flyget mot Barcelona för min del :) Ska bli spännande att följa dig i Schweiz! Förresten, jag länkar din blogg på min egen så att du kanske får någon till läsare som trillar in :)

2012-07-15 @ 19:02:01
URL: http://lindstrombloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0