Snart lov!

Hallå, idag är det sista dagen jag jobbar innan det är lov! Familjen ska till Turkiet och jag stannar här hemma, men eftersom det kommer en målare hit så tror jag att jag kommer bo hos min kille nästa vecka, då det förmodligen kommer stinka ganska rejält i huset haha! 
 
Jag måste säga en sak, att jobba som au pair är mer än att bara passa barn! Något som jag tycker är mycket viktigt är att man också får tid att resa och upptäcka bland annat landet man jobbar i, men också övriga världen. Enligt mig borde alla familjer respektera detta, och de borde förstå att man inte BARA är här för att jobba ihjäl sig, man vill ju skaffa nya vänner också till exempel. 
 
Jag har mycket fritid eftersom jag bara jobbar tre dagar i veckan. Och de dagar jag är ledig har jag mest spenderat hemma hos min kille och träffat kompisar. Jag får lite dåligt samvete eftersom jag spenderar mer tid hos min kille än hemma hos familjen, men de har inte sagt något och eftersom det är min fria tid så tror jag inte att de har några problem med det :)
ETT TIPS: Om du är ledig, passa på att gå ut och upptäcka den staden du bor i, träffa nya människor och eller bara gå till stan och ta en kaffe. Det är mycket lätt att man börjar göra småsysslor även fast man är ledig, OM man är hemma. 
 
På tal om att resa, så ska jag och min kille till Miami i februari nästa år, vi kommer vara där i två dagar och sen ska vi på kryssning i Karibien i en vecka. Det ska bli SÅ kul och jag längtar verkligen :) Har lovat bland annat min mamam att ta mycket kort ;) När jag sa att vi kommer stanna på Bahamas så höll hon på att dö haha! 
 
Nej nu ska jag kolla på Svenska Hollywood fruar, ni får ha det så bra så länge :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0