Back to school!

Hej!
Nu har jag varit dålig på att uppdatera..! Känns som jag inte har så mycket tid över för att skriva här, men det har jag nog egentligen. 
 
I alla fall, barnen började skolan i måndags och min värdmamma tog ledigt så hon kunde visa mig hur det går till och så :) det är verkligen en supersöt skola och det känns nästan som man går på skolavslutning varje dag. För vid lunch och när de slutar för dagen så ringer de i klockorna i en kyrka intill och då kommer de ut. Och det är skönt, för killen cyklar till skolan själv, så jag behöver bara hämta och lämna tjejen.
I tisdags var då min första dag själv och allt gick toppen! Killen hade med sig en kompis från skolan som åt lunch här också :) 
 
Igår var jag ledig, så min pojkvän sov här från tisdagen till onsdagen, och sen på onsdagen så åkte vi för jag skulle skriva ett franskaprov. Det för att se vilken nivå jag ligger på i franska så jag blir anpassad till en grupp som kan lika mycket. Så från oktober ska jag gå franskakurs två kvällar i veckan :) ska bli kul! Ser fram emot att ha något att göra haha. Det kan bli lite långtråkigt nu i början när man inte känner så många och man vet inte vad man ska göra. 
 
Nu är barnen i skolan och jag tar det lite lungt innan jag måste hämta tjejen igen, och sen gäller det att komma på vad man ska göra till lunch.. :P det kan vara lite klurigt ibland. Och vanligtvis ska jag ta cykeln och hämta henne. Men nu SPÖREGNAR det här och åskar och blixtrar.. Så får se om jag kanske tar bussen.
Och btw, om ni har några tips på vad man kan göra medan barnen är i skolan: KOM MED FÖRSLAG! 
Jag har än så länge bara kollat på film, diskat/städat lite och så :P 
 
Nej nu ska jag försöka sysselsätta mig med något.
Ha det bra så länge!
À bientôt

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mina barn började i skolan idag efter ett åtta veckors långt sommarlov, det var så tomt och tyst i huset!! Jag brukar bara ta det lugnt, kanske baka något eller förbereda lunchen medan barnen är i skolan :)

2012-08-30 @ 19:56:27
URL: http://hannieboo.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, vilken söt skola! :) haha, jag har också en massa övertid då jag inte vet vad jag ska göra, men lite förslag grundat på vad jag gjort hittils:
1. Träna. Seriöst, jag har blivit ett träningsfreak sedan jag flyttade hit till Frankfurt som au pair. xD Typ, springa i parken, stretcha och styrketräning är vad jag brukar göra. Och karate på bakgården, efersom jag brukade utöva det hemma sedan åtta år tillbaka. Tänkte leta upp ett gym mot hösten också. :)
2. Vandra omkring ute i staden. Frankfurt är såpass stort så det finns alltid något nytt att upptäcka. Eller så går man till något ställe där man redan varit men som man tyckte var helt underbart.
3. Sitta och läsa ute i parken. Eller hemma, för den delen.
4. Mojsa med min fotobok
5. Rita.
6. Laga mat, både till mig själv och till barnen.
7. Baka
8. Fota en massa
9. Blogga ;)

2012-08-30 @ 22:04:23
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: Frida

Närjag var aupair i Geneve (vilket var en helt underbar tid) hade vi aupair träffar varje onsdag med bara massa svenska tjejer i svenska skolan i meyrin! Kolla upp detta för där lärde jag känna många som man sen kunde umgås med på dagarna (jag som va ledig helt på dagarna åkte ofta till någon som inte va det osv!) var i Geneve bor "din" familj? // Frida

2012-08-31 @ 19:52:43
Postat av: Elin

SV: Hej Frida! Gud vad kul att du också var au pair här :D var i Geneve bodde du? Ja jag har hört talas om den och har haft kontakt med hon som anordnar träffarna så de ska jag absolut gå på :)
De bor i Laconnex :)

2012-08-31 @ 20:35:16
URL: http://aupairgeneve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0