De första dagarna

Hej!
 
På söndagen den 5 augusti vid femtiden skjutsade min kille mig till familjen. Jag var nervös, spänd, glad och förväntansfull på samma gång. Såg mycket fram emot att få träffa barnen och resten av familjen igen! 
 
De tre första dagarna var en tjej här, som jobbade som familjens au pair för tre år sen. Det var skönt att ha henne där så jag kunde lära mig rutiner och så. Hon presenterade mig även för grannarna i området, de verkar vara jättetrevliga! 
 
På måndagen och tisdagen jobbade mamman och pappan, så vi var hemma själva med barnen. Vi spelade memory, träffade några kompisar till den förra au pairen och fikade. Sedan på onsdagen var mamman ledig (som hon är varje onsdag och även fredag, vilket innebär att jag är ledig) men eftersom jag inte hade något planerat så åkte vi och fixade ett busskort till mig. Sen vid fyratiden åkte vi till flygplatsen för att lämna av den förra au pairen som skulle ta tåget hem därifrån. Och eftersom min kille nu jobbar i det området så passade jag på att träffa honom. Vi åkte hem till honom, gjorde hamburgare till middag och satt ute. Sen skjutsade han hem mig eftersom jag skulle jobba på torsdagen. Jag var lite nervös då på kvällen, eftersom nästa morgon skulle vara min första dag helt själv med barnen. 
 
Men allt gick superbra! Även om det är svårt att förstå vad barnen säger (då jag inte kan så mycket franska... ännu!!) så går det att improvisera med de ord man kan tillsammans med kroppsrörelser. 
 
På fredagen (igår) var jag ledig igen. Jag åkte till flygplatsen för att ta en fika med min kille på Starbucks och efteråt åkte vi hit på hans motorcykel. 
 
Nästa vecka ska barnen gå och lära sig lite hiphop dans, vilket ska bli spännande att se! Men först ska jag njuta av en fri helg med mysig middag, fyrverkerier och en massa annat skoj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0