Salut tout le monde!

Nu börjar löven fallar till marken och morgnarna börjar bli allt kyligare, men jag ska inte klaga! Solen skiner just nu och det är ändå fortfarande varmare här än hemma i Sverige.. ;) 
 
Den 24 juli flyttade jag till Schweiz (även om jag bodde hos min kille i de första två veckorna.. då kändes det mest som lov!) och idag, om exakt 5 veckor och 3 dagar åker jag hem till Sverige igen för att fira jul med släktingarna och träffa alla kompisar som är så saknade här. Jag förväntar mig mycket julstämning med god mat, mycket snö och härligt sällskap. Det känns lite lustigt dock, för har bara bokat en enkelbiljett hem. Men jag kommer tillbaka haha! Jag vet bara inte vilket datum ännu.. för har inte heller bestämt mig än för om jag ska fira nyår hemma i Sverige eller här i Geneve. Skulle kanske vara kul att få uppleva ett schweizisk nyår men samtidigt dras jag för att fira nyår med familjen och kompisar.. som det brukar vara liksom. 
 
Har varit på IKEA och köpt lite svensk julmust, pepparkasdeg och lussekatter! Kände att det behövdes lite svensk julkänsla :D Starbucks är numera standard att gå till när man är på stan. Det är snordyrt men så underbart! 

Har precis gjort min franskaläxa och nu är en rörmokare här för att fixa ett vattenrör under diskhon. Känns fortfarande så pinsamt när det kommer någon hit som man inte känner, sen frågar de något på franska och man fattar inte..! Det är frustrerande ibland men övning ger färdighet! 
 
Eftersom jag är sjuk och helst inte tar cykeln till skolan med tjejen så är en mammas kompis till henne så snäll att också skjutsa hem henne! Barnen går i samma skola, så det blir ingen omväg för mamman i alla fall :) 
Till lunch nu när hon kommer hem från skolan hade jag tänkte göra fiskpinnar! Sist vi åt det sa hon "J'adore ça!". Och jag tycker också att det är gott så varför inte :) 


Kommentarer
Postat av: Julia - aupair i Barcelona

Hej Elin!
Jag skriver just nu fran Barcelona dar jag vanligtvis bor men jag tankte bara skriva och saga att den 16-18 februari nasta ar kommer jag vara i Geneve! Det skulle vara sa roligt att ses sa adda mig garna pa Facebook (https://www.facebook.com/julia.lindstrom.7) sa kan vi snacka ihop oss lite! :D Ha det bast i vackra Schweiz! Kram

2012-11-29 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0