Gott nytt år!

Nu var det alltför länge sedan jag skrev.. IGEN! 
Det är svårt det här med att uppdatera :-P 

Nu är det nytt och och nya möjligheter! 
Jag var hemma i Sverige i ca två veckor på lov (eller ja.. nu kan man ju inte kalla det så längre. Semester ska väl vara det rätta ordet!) och hade det superbra! Så otroligt skönt att få träffa familjen och alla kompisar. 
Den sista veckan kom min pojkvän på besök. Måste ha kännts konstigt för honom också, han hade ju inte heller varit i Sverige på minst fem månader. 
Men det var skönt att ha honom där. Vi gjorde även sällskap tillbaka till Geneve, och visst var det jobbigt att säga hej då till familjen men det kändes mycket bättre när han var med. Plus att det är roligare att flyga med någon än ensam ;-) 

Julen var supermysig! Började tidigt men att farmor kom över en sväng runt 11-tiden och vi fikade och hade julklappsutdelning. Sedan var det dags för henne att åka vidare och sen kom mormor & morfar för att fira riktig jul! Det bjöds på mycket god mat, gott sällskap och spännande julklappar. Vi kollade såklart på Kalle Anka, men innan det så diskuterade vi om det här med att de tog bort en svart docka och en docka som liknade en jude... Förstår inte alls varför de skulle ta bort dem. Det är ju bara mer kränkande och ta bort dem. Det ger väl signalerna att de är "udda" och "inte är accpeterade" bland oss alla. Det är en konstig värld vi lever i.
 
På nyår hade jag och min kille tänkt äta på Hard Rock Cafe i Stockholm men vi var lite sega och ringde dagen innan och frågade om det fanns ett bord ledigt. Såklart gjorde det inte det! Även Jensen's Beafhouse var fullt så vi hamnade till sist på Pizza Hut haha! Det var i och för sig mysigt och gott det med, men inte vad vi hade planerat. Sen åkte vi tillbaka till mig för att umgås med min familj och sedan kolla på fyrverkerierna. 
 
Nu är jag tillbaka i Geneve sedan exakt en vecka! Känns skönt men samtidigt saknar jag min familj, mitt rum och framförallt min säng! Men i april kommer min familj på besök. Ska bli kul att få visa dem Geneve :-) 
Ska ta och kolla på Flashpoint nu! Så himla bra :-D 
Ha det bra så länge! 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia Jönsson

Hej.
Jag ska i augusti i år åka till Zürich och arbeta som au pair åt en svensk familj. Jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på, hade varit kul och bra om jag hade kunnat mejla dig då du antagligen har ganska bra koll på mina frågor? Min mejl är [email protected]. Som sagt, väldigt tacksam om du mejlar mig.

Felicia Jönsson

2013-03-18 @ 21:46:00
Postat av: Anna

Hej! Jag har tagit studenten iår och undrar om du skulle recomendera att åka som aupair?
Vill jätte gärna till Geneve så undrar lite vilken sida eller sajt du använt dig av!?
Kan svara till min mail [email protected]

2014-08-05 @ 16:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0